Op deze pagina vinden jullie een overzicht van alle regels die op onze club gelden zolang de Nationale Veiligheidsraad regels oplegt om onze sport te kunnen beoefenen. 

Heb je een vraag en vind je hier geen antwoord? Mail naar info@kmthc.be!

Trainingen

Vanaf 18 mei starten we de trainingen op. Tot en met 30 juni organiseren we 1 wekelijkse training per leeftijdsgroep (voor spelers tot en met U12) of per team (voor spelers vanaf U14). 

Opgelet: je mag alleen maar trainen als je je voor 16 mei, 20u had ingeschreven.

Het definitieve trainingsschema is klaar. Wat is er veranderd?

  • U19B2 trainen op vrijdag in plaats van woensdag naar vrijdag. Ze zullen samen trainen met de jonge heren van H4.
  • Binnen de seniorenteams zijn er een aantal teams samengevoegd omdat er voor bepaalde teams te weinig inschrijvingen waren.
  • De groep Trimmers (inclusief Gents 1, Masters en Junior Ladies) was te groot en is opgesplitst over 2 dagen: dinsdag en woensdag. Ze krijgen nog een aparte communicatie om te kijken wie er op welke dag aansluit.

Bekijk het definitieve trainingsschema.

Helpende handen gezocht: assistentieouders voor groepen tot en met U12

De KBHB verplicht de clubs om één assistentieouder per groep aan te duiden om de trainingen tot en met U12 te kunnen organiseren. We doen dan ook een warme en uitdrukkelijke oproep aan de ouders om zich te engageren voor deze functie. Zonder jullie kunnen de kids tot en met U12 niet trainen.

Wat het inhoudt? Dat lees je op onze site.

Geïnteresseerd? Laat het ons weten als je je kind(eren) inschrijft.

Regels die gelden voor iedereen die aanwezig is op de club

  1. Volg de instructies op die de club communiceert rond het op- en afhalen van je kinderen, de toegelaten zones en het gebruik van de toiletten.
  2. Volg de aangegeven routing (looprichting). Loop naar de club langs de kant van de nieuwe woonwijk, verlaat de club langs de kant van de chiro.
  3. Gebruik de kiss-and-ridezone om je kids te brengen en op te halen. Het spreekt voor zich dat car pooling niet wordt aangeraden. Maak zoveel mogelijk gebruik van de fiets wanneer het kan!
  4. Houd afstand: 1,5 meter naast het veld, 5 meter op het veld.
  5. Draag bij voorkeur een mondmaskers.
  6. Blijf niet hangen of kijken naar de training. Er zijn geen toeschouwers op de club of langs de lijn toegelaten tenzij ze daarvoor expliciet de toestemming van het bestuur kregen. Kom ten vroegste 10 minuten voor het begin van je training naar de club.

Regels voor de spelers voor, tijdens en na de training

  • Heb je een loopneus, neusverkoudheid, keelpijn, lichte hoest of koorts of moet je niezen? Blijf dan thuis!
  • Thuis voor je vertrekt: trek je trainingsoutfit aan want op de club mag je je niet omkleden. Ontsmet je handen en zorg ervoor dat je papieren zakdoeken en je eigen mondmasker meebrengt. 
  • Gebruik alleen je eigen materiaal mee. Ben je je stick, bit of beenbeschermers? Jammer, maar dan moet je naar huis.
  • Laat je sportzak thuis als dat mogelijk is. 
  • Komt ten vroegste 10 minuten voor de training begint en wacht buiten het veld. Je kan niet in de dug-outs wachten want die zijn niet toegankelijk.
  • Ook keepers mogen enkel hun eigen materiaal gebruiken. Teams die geen vaste keeper hebben, trainen zonder keeper.
  • Geef geen handen, kussen of knuffels. Houd 1,5 meter afstand, hoe moeilijk het soms ook is.
  • Ontsmet je handen met alcoholgel aan de ingang van het veld en ga 1 voor 1 het veld op.
  • Raak enkel je eigen materiaal aan. Heb je per ongeluk een andere speler of diens materiaal met de hand aangeraakt? Ontsmet dan meteen je handen met alcoholgel. 
  • Raak geen trainingsmateriaal aan met je handen, alleen de trainer mag dat.
  • Houd 5 meter afstand op het veld tijdens de training.
  • Moet je je neus snuiten? Gebruik je eigen papieren zakdoek en gooi hem meteen in de vuilbak. Het is verboden om zonder zakdoek te snuiten of op het veld te spuwen.
  • Training gedaan? Ontsmet je handen, verlaat 1 voor 1 het veld en bewaar daarbij 1,5 meter afstand. Ga meteen naar huis of naar de kiss-and-ridezone.